TOP Trustpilot

Almindelige forretningsbetingelser

1) Omfang

1.1 Disse generelle vilkår og betingelser (herefter "GTC") for FILATI eCommerce GmbH (herefter "vi/os") gælder for alle aftaler om levering af varer, som du som forbruger eller erhvervsdrivende (herefter "du/du") indgår med os vedrørende de varer, vi præsenterer i vores onlinebutik. Vi gør hermed indsigelse mod, at dine egne vilkår og betingelser medmindre vi har aftalt andet med dig.

1.2 Disse vilkår og betingelser gælder i overensstemmelse hermed for kontrakter om levering af værdikuponer, medmindre andet er aftalt.

1.3 Disse vilkår og betingelser gælder i overensstemmelse hermed for kontrakter om levering af digitalt indhold, medmindre andet er aftalt. Digitalt indhold, som defineret i disse vilkår og betingelser, er data, der er oprettet og leveret i digital form.

1.4 Du er forbruger i henhold til disse vilkår og betingelser, hvis du indgår en retshandel med formål, der ikke overvejende kan henføres til din kommercielle eller uafhængige professionelle aktivitet.

1.5Du er en iværksætter i henhold til disse vilkår og betingelser som en fysisk eller juridisk person eller som et partnerskab med retsevne, der ved indgåelse af en retshandling handler i udøvelsen af din kommercielle eller uafhængige professionelle aktivitet.

2) Indgåelse af kontrakt

2.1 Produktbeskrivelserne i vores onlinebutik udgør ikke bindende tilbud fra vores side, men tjener til at afgive et bindende tilbud fra dig.

2.2 Du kan afgive dit tilbud ved hjælp af den online bestillingsformular, der er integreret i vores onlinebutik. Når du har placeret de valgte varer i den virtuelle indkøbskurv og gennemført den elektroniske bestillingsproces, afgiver du et juridisk bindende kontraktligt tilbud på de varer, der er indeholdt i indkøbskurven, ved at klikke på knappen, der fuldfører bestillingsprocessen.

2.3Vi kan acceptere dit tilbud inden for fem dage.

  • ved at sende dig en skriftlig ordrebekræftelse eller en ordrebekræftelse i tekstform (fax eller e-mail), hvorved din modtagelse af ordrebekræftelsen er afgørende, eller
  • ved at levere de bestilte varer til dig, hvorved din modtagelse af varerne er afgørende, eller
  • ved at anmode om betaling efter din ordre.

Hvis flere af de ovennævnte alternativer finder anvendelse, indgås kontrakten på det tidspunkt, hvor et af de ovennævnte alternativer indtræffer først. Fristen for at acceptere dit tilbud begynder dagen efter, at dit tilbud er afsendt, og slutter ved udløbet af den femte dag efter tilbuddets afsendelse. Hvis vi ikke accepterer dit tilbud inden for den ovennævnte periode, betragtes dette som en afvisning af tilbuddet, med den konsekvens, at du ikke længere er bundet af din hensigtserklæring.

2.4 Hvis du vælger en betalingsmetode, der tilbydes af PayPal, vil betalingen blive behandlet via betalingstjenesteudbyderen PayPal (Europe) S.A. rl et Cie, SCA, 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxembourg (herefter: "PayPal"), underlagt PayPals brugsbetingelser, som kan ses på https://www.paypal.com/de/webapps/mpp/ua/useragreement-full eller - hvis du ikke har en PayPal-konto - underlagt vilkårene og betingelserne for betalinger uden en PayPal-konto, som er tilgængelige på https://www.paypal.com/de/webapps/mpp/ua/privacywax-full. Hvis du betaler med en betalingsmetode, der tilbydes af PayPal, og som kan vælges under onlinebestillingsprocessen, erklærer vi hermed vores accept af dit tilbud, når du klikker på knappen, der fuldfører bestillingsprocessen.

2.5 Når du afgiver et tilbud via vores online bestillingsformular, gemmes kontraktteksten af os efter kontraktens indgåelse og sendes til dig i tekstform (f.eks. e-mail, fax eller brev), efter du har afgivet din ordre. Vi stiller ikke kontraktteksten til rådighed for dig efter dette tidspunkt. Hvis du har oprettet en brugerkonto i vores onlinebutik, før du afgiver din ordre, arkiveres ordredataene på vores hjemmeside og kan tilgås gratis via din adgangskodebeskyttede brugerkonto ved at indtaste de tilsvarende logindata.

2.6 Før du afgiver din ordre via vores online bestillingsformular, kan du identificere mulige indtastningsfejl ved omhyggeligt at læse de oplysninger, der vises på skærmen. Et effektivt teknisk værktøj til bedre at opdage indtastningsfejl kan være din browsers zoomfunktion, som forstørrer skærmvisningen. Du kan rette dine indtastninger under den elektroniske bestillingsproces ved hjælp af de sædvanlige tastatur- og musefunktioner, indtil du klikker på den knap, der fuldfører bestillingsprocessen.

2.7 Der er forskellige sprog tilgængelige til indgåelse af kontrakten. Det specifikke sprogvalg vises i onlinebutikken.

2.8 Ordrebehandling og kontakt foregår generelt via e-mail og automatiseret ordrebehandling. Du skal sikre dig, at den e-mailadresse, du angiver til ordrebehandling, er korrekt, så e-mails sendt af os kan modtages på denne adresse. Især ved brug af spamfiltre skal du sikre dig, at alle e-mails sendt af os eller tredjeparter, som vi har bestilt til at behandle ordrer, kan leveres.

3) Fortrydelsesret

3.1Forbrugere har generelt fortrydelsesret.

3.2Yderligere oplysninger om fortrydelsesretten kan findes i vores fortrydelsespolitik.

Download fortrydelsesformular: Fortrydelsesformular

AFBESTILLINGSPOLITIK - FRA

Introduktion
Forbrugere har ret til fortrydelsesret i overensstemmelse med følgende bestemmelser, hvorved en forbruger er enhver fysisk person, der indgår en retshandel med formål, der overvejende kan henføres til hverken deres kommercielle eller deres uafhængige erhvervsmæssige aktivitet:

Fortrydelsesret
Du har ret til at fortryde denne kontrakt inden for 14 dage uden at angive nogen grund.
Fortrydelsesfristen er 14 dage fra den dag, hvor du eller en tredjepart, der ikke er den af dig udpegede transportør, tager den sidste vare i besiddelse.
For at udøve din fortrydelsesret skal du
FILATI eCommerce GmbH, Dreisesselstr. 43, 94110 Wegscheid, Tyskland, office@lanagrossa-store.dk, Tlf.: +49 8592 40 80 988
eller
FILATI eCommerce GmbH, Walchshoferweg 26, 4121 Altenfelden, Østrig, office@lanagrossa-store.dk, Tlf.: +43 7282 217 77
ved hjælp af en tydelig erklæring (f.eks. et brev sendt med post, fax eller e-mail) om din beslutning om at fortryde denne kontrakt. Du kan bruge den vedhæftede standardfortrydelsesformular til dette formål, men dette er ikke obligatorisk.
For at overholde fortrydelsesfristen er det tilstrækkeligt, at du sender meddelelsen om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
Konsekvenser af tilbagekaldelse Hvis du fortryder denne kontrakt, refunderer vi alle betalinger, vi har modtaget fra dig, inklusive leveringsomkostninger (med undtagelse af ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsmetode end den billigste standardlevering, vi tilbyder), omgående og senest inden for fjorten dage fra den dag, hvor vi modtog meddelelse om din fortrydelse af denne kontrakt. Til denne refusion bruger vi den samme betalingsmetode, som du brugte til den oprindelige transaktion, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt med dig; du vil under ingen omstændigheder blive opkrævet gebyrer for denne refusion. Vi kan nægte at refundere, før vi har modtaget varerne tilbage, eller indtil du har fremlagt bevis for, at du har returneret varerne, alt efter hvad der kommer først.

Du skal returnere eller aflevere varerne til os omgående og under ingen omstændigheder senere end fjorten dage fra den dato, hvor du meddeler os, at du har fortrudt denne aftale. Denne frist er overholdt, hvis du sender varerne inden udløbet af fjorten-dages perioden.

Du afholder de direkte omkostninger ved returnering af varerne.
Du skal kun betale for et eventuelt værditab af varerne, hvis dette værditab skyldes håndtering af varerne, som ikke er nødvendig for at kontrollere deres kvalitet, egenskaber og funktion.
Udelukkelse eller for tidligt udløb af fortrydelsesretten
Fortrydelsesretten gælder ikke for aftaler om levering af aviser, blade eller illustrerede blade, med undtagelse af abonnementsaftaler.
Fortrydelsesretten gælder ikke for forbrugere, der på tidspunktet for aftalens indgåelse ikke er statsborgere i et EU-land, og hvis eneste bopæl og leveringsadresse på tidspunktet for aftalens indgåelse ligger uden for Den Europæiske Union.

Generelle oplysninger
1) Undgå at beskadige eller kontaminere varerne. Returner venligst varerne til os i deres originale emballage, inklusive alt tilbehør og emballagedele. Brug om nødvendigt beskyttende ydre emballage. Hvis du ikke længere har den originale emballage, skal du sørge for at bruge egnet emballage for at beskytte dem tilstrækkeligt mod transportskader.
2) Varerne må ikke returneres til os med fragtafhentning.
3) Bemærk venligst, at ovennævnte punkt 1-2 ikke er en forudsætning for effektiv udøvelse af fortrydelsesretten.

AFBESTILLINGSPOLITIK - SLUT

3.3 Fortrydelsesretten gælder ikke for forbrugere, der på tidspunktet for aftalens indgåelse ikke er statsborgere i et EU-land, og hvis eneste bopæl og leveringsadresse på tidspunktet for aftalens indgåelse ligger uden for Den Europæiske Union.

4) Priser og betalingsbetingelser

4.1 Medmindre andet er angivet i vores produktbeskrivelse, er de angivne priser totalpriser inklusive lovpligtig moms. Eventuelle yderligere leverings- og forsendelsesomkostninger vil blive angivet separat i den respektive produktbeskrivelse.

4.2 Ved leverancer til lande uden for Den Europæiske Union kan der i individuelle tilfælde opstå yderligere omkostninger, som vi ikke er ansvarlige for, og som du skal afholde. Disse omfatter f.eks. omkostninger til pengeoverførsler via kreditinstitutter (f.eks. overførselsgebyrer, valutakursgebyrer) eller importafgifter eller -skatter (f.eks. told). Sådanne omkostninger kan også opstå i forbindelse med pengeoverførsler, hvis leveringen ikke foretages til et land uden for Den Europæiske Union, men du foretager betalingen fra et land uden for Den Europæiske Union.

4.3 Betalingsmuligheden(e) vil blive meddelt dig i vores onlinebutik.

4.4 Hvis der er aftalt forudbetaling via bankoverførsel, forfalder betalingen umiddelbart efter kontraktens indgåelse, medmindre vi har aftalt en senere forfaldsdato med dig.

4.5 Hvis du vælger en betalingsmetode, der tilbydes via betalingstjenesten "PayPal", vil betalingsbehandlingen foregå via PayPal, hvor PayPal også kan bruge tjenester fra tredjepartsudbydere af betalingstjenester til dette formål. Hvis vi også tilbyder betalingsmetoder via PayPal, hvor vi foretager forudbetalinger til dig (f.eks. køb på regning eller afdragsbetalinger), overdrager vi vores betalingskrav til PayPal eller den betalingstjenesteudbyder, der er bestilt af PayPal og specifikt navngivet til dig. Før vores overdragelseserklæring accepteres, foretager PayPal eller den betalingstjenesteudbyder, der er bestilt af PayPal, en kredittjek ved hjælp af de overførte kundedata. Vi forbeholder os retten til at afvise den valgte betalingsmetode, hvis resultatet af kontrollen er negativt. Hvis den valgte betalingsmetode godkendes, skal du betale fakturabeløbet inden for den aftalte betalingsperiode eller med de aftalte betalingsintervaller. I dette tilfælde kan du kun betale til PayPal eller den betalingstjenesteudbyder, der er bestilt af PayPal, med gældssanering. Selv i tilfælde af overdragelse af krav forbliver vi dog ansvarlige for generelle kundehenvendelser, f.eks. vedrørende varer, leveringstider, forsendelse, returneringer, klager, annulleringsmeddelelser og returneringer eller tilgodehavender.

4.6 Hvis du vælger en betalingsmetode, der tilbydes via betalingstjenesten "Ratepay" (f.eks. Ratepay-faktura, Ratepay-forudbetaling, Ratepay-betaling via direkte debitering, Ratepay-afdragsbetaling), udføres betalingsbehandlingen af Ratepay GmbH, Ritterstr. 12-14, 10969 Berlin (herefter "Ratepay"), som vi overdrager vores krav mod dig til. Du vil på vores hjemmeside blive informeret om, hvilke Ratepay-betalingsmetoder vi tilbyder i detaljer. Du kan kun foretage betalinger til Ratepay med gældssanering. Vi forbliver dog ansvarlige for generelle kundehenvendelser (f.eks. vedrørende varer, leveringstider, forsendelse, returnering, klager, annulleringsmeddelelser og returneringer eller tilgodehavender). Ellers gælder Ratepays generelle betalingsbetingelser, som kan findes her: https://www.ratepay.com/legal-payment-terms/

4.7 Hvis du vælger betalingsmetoden "Betalingsservice via Ratepay", udføres betalingsbehandlingen af Ratepay GmbH, Ritterstr. 12-14, 10969 Berlin (herefter "Ratepay"). Du giver Ratepay en SEPA-betalingsaftale og instruerer din bank i at opkræve eventuelle skyldige betalinger. Du er ansvarlig for at sikre, at der er tilstrækkelige midler på din nuværende konto. Hvis der ikke er de nødvendige midler på din nuværende konto, er den bank, der forvalter kontoen, ikke forpligtet til at opkræve betalingen. Ratepay forbeholder sig retten til at foretage en kredittjek. Hvis du har tilladelse til at betale via Betalingsservice, behandles betalingen via Ratepay, som vi overdrager vores betalingskrav til. Du kan kun betale Ratepay med gældssanering. Vi er dog fortsat ansvarlige for generelle kundehenvendelser (f.eks. vedrørende varer, leveringstider, forsendelse, returnering, klager, annulleringsmeddelelser og returneringer eller tilgodehavender). Ellers gælder Ratepays generelle betalingsbetingelser, som kan findes her: https://www.ratepay.com/legal-payment-terms/#ratepay-lastschrift

4.8 Hvis du vælger kreditkort som betalingsmetode, forfalder fakturabeløbet umiddelbart efter aftalens indgåelse. Kreditkortbetalinger behandles i samarbejde med PAYONE GmbH, Lyoner Str. 9, 60528 Frankfurt/Main, Tyskland, som bemyndiger os til at inddrive gælden på vores vegne. PAYONE GmbH trækker fakturabeløbet fra din angivne kreditkortkonto. Dit kreditkort vil blive debiteret umiddelbart efter, at du har afgivet din ordre i onlinebutikken. Selv hvis du vælger kreditkortbetaling via PAYONE GmbH, forbliver vi ansvarlige for generelle kundehenvendelser, f.eks. vedrørende varer, leveringstider, forsendelse, returnering, klager, annulleringsmeddelelser og returneringer eller tilgodehavender.

5) Leverings- og forsendelsesbetingelser

5.1 Hvis vi tilbyder forsendelse af varerne, vil levering ske inden for det af os angivne leveringsområde til den leveringsadresse, du angiver, medmindre andet er aftalt. Ved behandling af transaktionen er den leveringsadresse, der er angivet i vores ordrebehandling, afgørende.

5.2 Hvis leveringen af varerne mislykkes af årsager, som du er ansvarlig for, skal du afholde de rimelige omkostninger, som vi har pådraget os som følge heraf. Dette gælder ikke for leveringsomkostningerne, hvis du effektivt udøver din fortrydelsesret. Hvis du effektivt udøver din fortrydelsesret, gælder bestemmelserne i vores fortrydelsespolitik for returforsendelsesomkostningerne.

5.3 Hvis du handler som virksomhedsejer, overgår risikoen for utilsigtet tab og utilsigtet forringelse af de solgte varer til dig, så snart vi har leveret varerne til speditøren, transportøren eller anden person eller institution, der er udpeget til at udføre forsendelsen. Hvis du handler som forbruger, overgår risikoen for utilsigtet tab og utilsigtet forringelse af de solgte varer generelt først til dig ved levering af varerne til dig eller en autoriseret person. Uanset ovenstående overgår risikoen for utilsigtet tab og utilsigtet forringelse af de solgte varer til dig, selvom du handler som forbruger, så snart vi har leveret varerne til speditøren, transportøren eller anden person eller institution, der er udpeget til at udføre forsendelsen, forudsat at du har bestilt speditøren, transportøren eller anden person eller institution, der er udpeget til at udføre forsendelsen, og vi ikke tidligere har navngivet denne person eller institution til dig.

5.4 Vi forbeholder os retten til at træde tilbage fra kontrakten i tilfælde af forkert eller ukorrekt levering til os. Dette gælder kun, hvis den manglende levering ikke er vores ansvar, og vi har indgået en specifik afdækningstransaktion med leverandøren med fornøden omhu. Vi vil gøre alt, hvad der er rimeligt, for at fremskaffe varerne. I tilfælde af utilgængelighed eller kun delvis tilgængelighed af varerne vil du blive informeret omgående, og vederlaget vil blive refunderet omgående.

5.5 Selvafhentning er ikke mulig af logistiske årsager.

5.6 Du vil modtage værdikuponer som følger:

  • via download
  • via e-mail

5.7Digitalt indhold leveres til dig som følger:

  • via direkte adgang via vores hjemmeside
  • via download
  • via e-mail
6) Tildeling af brugsrettigheder til digitalt indhold

6.1 Medmindre andet er angivet i indholdsbeskrivelsen i vores onlinebutik, giver vi dig den ikke-eksklusive, rumligt og tidsmæssigt ubegrænsede ret til udelukkende at bruge det leverede indhold til private formål.

6.2Overførsel af indholdet til tredjeparter eller oprettelse af kopier til tredjeparter uden for rammerne af disse vilkår og betingelser er ikke tilladt, medmindre vi har aftalt en overførsel af den kontraktlige licens til tredjeparten.

6.3 I det omfang kontrakten vedrører engangslevering af digitalt indhold, træder rettighedstildelingen først i kraft, når du har betalt det kontraktligt skyldige vederlag fuldt ud. Vi kan også midlertidigt tillade brugen af det kontraktlige indhold før dette tidspunkt. En sådan midlertidig tilladelse udgør ikke en overdragelse af rettigheder.

7) Ejendomsforbehold

Hvis vi foretager forudbetalinger, forbeholder vi os ejendomsretten til de leverede varer, indtil den skyldige købesum er betalt fuldt ud.

8) Ansvar for mangler (garanti)

Medmindre andet er fastsat i de følgende bestemmelser, gælder det lovpligtige ansvar for mangler. Følgende gælder for aftaler om levering af varer:

8.1Hvis du handler som iværksætter,

  • Vi har valget mellem typen af efterfølgende ydelse;
  • For nye varer er forældelsesfristen for garantikrav et år fra levering af varerne;
  • For brugte varer er garantirettigheder udelukket;
  • Forældelsesfristen begynder ikke at løbe forfra, hvis der foretages en omlevering inden for rammerne af mangelsansvaret.

8.2 Ovenstående ansvarsbegrænsninger og fristnedsættelser gælder ikke.

  • for dine krav om erstatning og godtgørelse af udgifter,
  • I tilfælde af at vi svigagtigt har skjult manglen,
  • for varer, der har været anvendt til en bygning i overensstemmelse med deres sædvanlige formål og har forårsaget dens mangelfuldhed,
  • for enhver eksisterende forpligtelse fra vores side til at levere opdateringer til digitale produkter i kontrakter om levering af varer med digitale elementer.

8.3 Desuden forbliver de lovbestemte forældelsesfrister for ethvert eksisterende lovpligtigt regreskrav uændret for iværksættere.

8.4 Hvis du er forbruger, bedes du reklamere til leveringsfirmaet over varer leveret med åbenlyse transportskader og underrette os herom. Undladelse af at gøre dette vil ikke have nogen indflydelse på dine lovpligtige eller kontraktlige krav vedrørende mangler.

9) Ansvar

Sælgeren er ansvarlig over for dig for alle kontraktlige, kvasi-kontraktlige og lovpligtige krav, herunder erstatningskrav, for erstatning og godtgørelse af udgifter som følger:

9.1Vi er ansvarlige uden begrænsning af enhver juridisk grund.

  • i tilfælde af forsæt eller grov uagtsomhed,
  • i tilfælde af forsætlig eller uagtsom skade på liv, krop eller helbred,
  • baseret på et garantiløfte, medmindre andet er aftalt,
  • på grund af obligatorisk ansvar, såsom i henhold til produktansvarsloven.

9.2 Hvis vi uagtsomt misligholder en væsentlig kontraktlig forpligtelse, er ansvaret begrænset til de typiske, forudsigelige skader i henhold til kontrakten, medmindre vi er underlagt ubegrænset ansvar i overensstemmelse med foregående afsnit. Væsentlige kontraktlige forpligtelser er forpligtelser, som kontrakten pålægger os i henhold til dens indhold for at opnå kontraktens formål, hvis opfyldelse muliggør en korrekt udførelse af kontrakten i første omgang, og hvis overholdelse du regelmæssigt kan stole på.

9.3 I modsat fald fraskriver vi os ansvar.

9.4 Ovenstående ansvarsbestemmelser gælder også for vores ansvar for vores stedfortrædende agenter og juridiske repræsentanter.

10) Indløsning af kampagnegavekort

10.1 Gavekort, som vi udsteder gratis som en del af salgsfremmende kampagner med en bestemt gyldighedsperiode, og som du ikke kan købe (herefter "salgsgavekort"), kan kun indløses i vores onlinebutik og kun i den angivne periode.

10.2 Kampagnegavekort kan kun indløses af dig som forbruger.

10.3 Individuelle produkter kan blive udelukket fra rabatkuponkampagnen, hvis en tilsvarende begrænsning følger af indholdet af din rabatkupon.

10.4 Rabatkuponer kan kun indløses, før bestillingsprocessen er afsluttet. Efterfølgende modregning er ikke mulig.

10,5 Du kan kun indløse én rabatkupon pr. ordre.

10.6 Varernes værdi skal mindst svare til beløbet på rabatkuponen. En eventuel resterende saldo refunderes ikke.

10.7 Hvis værdien af rabatkuponen ikke er tilstrækkelig til at dække din ordre, kan du vælge en af de andre betalingsmetoder, vi tilbyder, til at betale differencen.

10.8 Restbeløbet på en rabatkupon udbetales ikke kontant eller forrentes.

10.9 Rabatkuponen refunderes ikke, hvis du returnerer de varer, der er betalt helt eller delvist med rabatkuponen, inden for rammerne af din lovfæstede fortrydelsesret.

10.10 Rabatkuponen er kun beregnet til brug for den person, der er navngivet på den. Overdragelse af rabatkuponen til tredjeparter er udelukket. Vi er berettigede, men ikke forpligtede, til at verificere den respektive rabatkuponindehavers materielle berettigelse.

11) Indløsning af gavekort

11.1 Gavekort, der kan købes via vores onlinebutik (herefter "gavekort"), kan kun indløses i vores onlinebutik, medmindre andet er angivet på gavekortet.

11.2 Gavekort og eventuel resterende saldo på gavekort kan indløses indtil udgangen af det tredje år efter købsåret. Enhver resterende saldo vil blive krediteret din konto indtil udløbsdatoen.

11.3 Gavekort kan kun indløses, før bestillingsprocessen er afsluttet. Efterfølgende modregning er ikke mulig.

11.4 Kun ét gavekort kan indløses pr. ordre.

11.5 Gavekort kan kun bruges til at købe varer og ikke til at købe yderligere gavekort.

11.6 Hvis gavekortets værdi ikke er tilstrækkelig til at dække ordren, kan du vælge en af de andre betalingsmetoder, vi tilbyder, til at udligne differencen.

11.7 Restbeløbet på et gavekort udbetales ikke kontant, og der påløber ikke renter.

11.8 Gavekortet kan overdrages. Sælgeren kan fritage køber for sit ansvar ved at foretage en betaling til den respektive indehaver, der indløser gavekortet i sælgers onlinebutik. Dette gælder ikke, hvis sælger har kendskab til eller groft uagtsomt har uvidenhed om den respektive indehavers manglende berettigelse, juridiske umyndiggørelse eller manglende repræsentantbemyndigelse.

12) Returret

12.1 Bestilte varer kan returneres inden for 125 dage efter modtagelsen. Magasiner og strikkeopskrifter er ikke omfattet af returnering.

12.2 For kunder med leveringsadresse i Tyskland eller Østrig:
- For fakturabeløb på €40,00 eller mere kan en gratis returlabel rekvireres via e-mail.
- For fakturaer under €40,00 kan du anmode om en returlabel via e-mail. I dette tilfælde opkræves et returforsendelsesgebyr på €3,50.

12.3 Efter modtagelse og kontrol af returneringen refunderes ordreværdien (eksklusive forsendelsesomkostninger) enten via en e-mail-voucherkode, der kan indløses til en fremtidig ordre, eller, på kundens anmodning, overføres tilbage til den anvendte betalingsmetode eller den angivne bankkonto. Eventuelle omkostninger, vi har haft, trækkes fra refusionen. Dette kan især være tilfældet, hvis varen viser tegn på brug, er beskadiget eller returneres ufuldstændig, hvis etiketter eller originalemballage mangler, eller hvis returforsendelsen ikke var tilstrækkeligt frankeret.

13) Gældende lov

Alle retsforhold mellem dig og os er underlagt lovgivningen i Republikken Østrig, eksklusive lovgivningen om internationalt køb af løsøre. Hvis du handler som forbruger, gælder dette lovvalg kun i det omfang, den beskyttelse, du har fået, ikke trækkes tilbage af ufravigelige bestemmelser i lovgivningen i den stat, hvor du har din sædvanlige bopæl.

14) Værneting

Hvis du er købmand, en offentligretlig juridisk person eller en særlig offentligretlig fond med registreret hjemsted på Republikken Østrigs område, er det eksklusive værneting for alle tvister, der udspringer af denne kontrakt, vores registrerede hjemsted. Hvis du er bosiddende uden for Republikken Østrigs område , er vores registrerede hjemsted det eksklusive værneting for alle tvister, der udspringer af denne kontrakt, hvis kontrakten eller krav, der udspringer af kontrakten, kan henføres til din professionelle eller kommercielle aktivitet. I ovenstående tilfælde er vi dog under alle omstændigheder berettiget til at indbringe sagen for retten på dit registrerede hjemsted.

15) Alternativ tvistbilæggelse

Vi er hverken forpligtede eller villige til at deltage i tvistbilæggelsesprocedurer ved et forbrugervoldgiftsnævn.